Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سینما و تلویزیون: اخبار حوزه سینما و تلویزیون نیز همواره مخاطبان خاص خود را داشته و دارد؛ به همین خاطر در مطلب پیش رو تلاش کردیم مهمترین و جذاب ترین مطالب این حوزه را جمع آوری نموده و تقدیم علاقه مندان کنیم تا اگر امکان پیگیری مطالب در طول روز را ندارد، در یک زمان مشخص و یکجا از آنها مطلع شوند.به گزارش بولتن نیوز، تیتر مهمترین خبرهای امروز 20 خرداد ماه 96، به صورت هایپرلینک در زیر آمده که شما می توانید با کلیک بر روی آنها به صورت اختصاصی وارد آن مطلب شوید؛ البته متن کامل این مطالب در ادامه مطلب نیز آمده است و شما می توانید متن کامل و تصاویر مرتبط عناوین را در ادامه مشاهده فرمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ویلایی‌ها» و مشکلاتی که گریبانگیرش شده استدکور «ماه عسل» در فضایی کهکشانی/ مخاطب به تاریکی دعوت می‌شودخبرهایی از «جام‌جم»؛ از جنس خداحافظیمرگ عقلانیتپورحسینی، بازغی و فراهانی به سریال گمشدگان پیوستند+ عکسخانه دوست همین جاست...کسي حواسش نيست، خانواده‌ها مي‌بينند!مهدويان: موضوع «ماجراي نيمروز» همچنان زنده استبازیگر برنده اسکار سر از برج تاریک در آورد+عکس
مشروح اخبار«ویلایی‌ها» و مشکلاتی که گریبانگیرش شده است
سید محسن عبداللهی در یادداشت پیش رو که پیرامون فیلم ویلایی‌ها نگاشته، معتقد است: این فیلم ارزشمند به علت همزمانی اکرانش با آثاری پر فروش همچون «نهنگ عنبر۲» و «گشت۲۲» با بی مهری گسترده ای از سوی سینماها و مسئولان اکران مواجه شد. فیلمی که قاعدتا بر اساس گفته های وزیر ارشاد، می بایست مورد توجه و حمایت ویژه قرار می گرفت، درگیر تسویه حساب های صنفی گشت و در پیچ و خم اکران، بدترین سرنوشت نصیبش شد.متن این یادداشت که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته شده است به شرح زیر می باشد:
یک بام و چند هوایی هم چنان در سینمای ایران موج می زند. چنان داستان های متناقضی از این عرصه به گوش می رسد که هر شنونده ای را متعجب می کند. وزیر ارشاد از حمایت از هنرمندان و آثار انقلابی و سهل کردن شرایط تولید فیلم های دفاع مقدسی می گوید، اما زیر مجموعه اش در سینما درست برخلاف این صحبت ها عمل می کنند.

در جایی دیگر از حفظ کرامت هنرمند و حمایت های گوناگون سخن می گوید، اما هنگامی که فردی به این عدم حمایت اعتراض می کند، با برخورد قهری مواجه می شود. داستان این تناقض ها یک روز باید حل شوند اما گویا آن روز در این نزدیکی ها نیست و باید به انتظار نشست.

«ویلایی ها» فیلمی به کارگردانی منیر قیدی در جشنواره فجر گذشته مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت اما داوران جشنواره این فیلم را نپسندیدند و به صورت کاملی آن را نادیده گرفتند. همین امر باعث شد که عوامل فیلم و علی الخصوص قیدی، کارگردان آن، اعتراضاتی تند و تیز نسبت به شرایط داشته باشند. آن اتفاقات گذشت تا به زمان اکران «ویلایی ها» رسیدیم.

این فیلم ارزشمند به علت همزمانی اکرانش با آثاری پر فروش همچون «نهنگ عنبر۲» و «گشت۲» با بی مهری گسترده ای از سوی سینماها و مسئولان اکران مواجه شد. فیلمی که قاعدتا بر اساس گفته های وزیر ارشاد، می بایست مورد توجه و حمایت ویژه قرار می گرفت، درگیر تسویه حساب های صنفی گشت و در پیچ و خم اکران، بدترین سرنوشت نصیبش شد.

همزمانی اکران با آثار تجاری از یک سو و از سوی دیگر اکران در سالن های محدود و در سانس های کم مخاطب، تا حدود زیادی فیلم را زمین زد. به این علل شروع ماه مبارک رمضان را نیزمی بایست اضافه کرد تا مشخص شود که چرا اثری این چنین پرقدرت با شرایط بدی رو به رو شد و آیا کسی نبود به حضرات یادآوری کند که حداقل اگر مخالف شخص هستید، برای رزومه کاری خود و حمایت ظاهری از آثار دفاع مقدسی، از «ویلایی ها» حمایت می کردند تا فردا روز بتوانند چیزی برای عرضه داشته باشند.

اما آن چه در واقعیت رخ داده است، خلاف این موارد را نشان می دهد. بی مهری از جشنواره به اکران نیز کشیده شد و شورای صنفی نمایش قبل از این که موعد مقرر پایان اکران این اثر سر برسد، حکم به پایین کشیده شدن این فیلم از سرگروهی و جایگزینی «رگ خواب» حمید نعمت الله با آن را دادند. اقدامی که با اعتراضات گسترده عوامل فیلم رو به رو شد و پس از تهدید به خارج کردن فیلم از چرخه اکران توسط تهیه کننده و کارگردان، با موافقت عوامل «رگ خواب» یک هفته دیگر به «ویلایی ها» فرصت اکران دادند.

این مهلت تأثیری در وضعیت «ویلایی ها» نخواهد داشت و تنها مظلومیت سینمای دفاع مقدس را نشان می دهد. مشخص نیست چه تفکری در پس این رفتارها وجود دارد که با تمام وجود سعی می کنند آثاری که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس می باشد را نادیده بگیرند و هر چه بیشتر این گونه سینمایی اصیل و ناب و انقلابی را سرخورده کنند. همین رفتارها باعث می شود که امثال قیدی، قید ساخت فیلم های دفاع مقدسی را بزنند و مانند حضرات منور الفکرنما، رو به سوی آثار شهری و سینمای معمولی این روزها بیاورند. سینمایی که سینما نیست و بیشتر شبیه آثار تلویزیونی است.

اما این که رئیس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد اجازه می دهند در حوزه مدیریتشان، رفتاری خلاف سیاست های نظام و خود این مدیران رخ بدهد، جای تعجب دارد. هر فردی و علی الخصوص مسئولی که سخنی می گوید و وعده ای می دهد، در قبال گفته خود مسئولیت و تعهد دارد.

این تناقض آشکاری که میان وعده این دو مسئول رده بالای فرهنگی با عملکرد دستگاه زیر مجموعه ایشان وجود دارد، نه تنها از ضعف عملکرد، بلکه از بی پشتوانه بودن سخنان و عدم اعتقاد قلبی به آن چه شعار دادند نشأت می گیرد. ایشان اگر تعهد به وعده را جدی می گرفتند، بی شک نمی گذاشتند که بلایی این چنینی بر سر اثری که روایت گر زنان فداکار عرصه دفاع مقدس بود، بیاید و آن را به سمت نادیده گرفته شدن سوق نمی دادند. در واقع اگر تعهدی داشتند، اجازه از بین رفتن و کمرنگ شدن ارزش ها را نمی دادند و فرصت را از معاندان ارزش های انقلاب می گرفتند.دکور «ماه عسل» در فضایی کهکشانی/ مخاطب به تاریکی دعوت می‌شود

محمد یاراحمدی طراح باسابقه دکور و صحنه درباره دکور «ماه عسل» و ویژگی های آن گفت: سبک و سیاق دوست طراح ما آقای پیمان قانع به همین شکل است و ما چند سال است که می بینیم بک گراند این برنامه شامل یک پس زمینه سیاه می شود که چند نور یا لکه رنگی در عمق آن وجود دارد و همچنین استیجی که صندلی هایی برای مجری و مهمان دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این طراحی به سلیقه تهیه کننده و برنامه ساز و بخشی هم به این بازمی گردد که برنامه به تکرار افتاده است که البته تکرار همیشه بد نیست. من از لانگ شات این دکور چندان بدم نیامد اما از نمای بسته احساس می شود که این کار کمی با عجله اجرایی شده چون ممکن است شما طرح خوبی داشته باشید که در اجرا به درستی درنیاید، بنابراین ممکن است این طراحی هم در اجرا کمتر روی آن وقت گذاشته شده باشد.
ما در بک گراند سیاه «ماه عسل»، حالتی کهکشان گونه می بینیم گویی مجری و مهمان در فضایی معلق صحبت می کنندیاراحمدی درباره این دکور که قرار بوده تصویری از یک شهر باشد، اظهار کرد: اکنون ما در بک گراند سیاه «ماه عسل»، حالتی کهکشان گونه می بینیم گویی مجری و مهمان در فضایی معلق صحبت می کنند. در نظر بیننده انگار طراح خواسته بگوید صحبت ها در این فضای لایتناهی انجام می شود و این میان حرف ها مهم است.
این طراح دکور پیشکسوت برنامه‌های سیما درباره طراحی رنگ های روی استیج عنوان کرد: این ترکیب که رنگ طلایی در آن به کار رفته است مرا یاد آتش فشان و گدازه های آتش فشان می اندازد و باید دید چقدر با محتوا همخوانی دارد.
وی اضافه کرد: اگر من بودم از این رنگ های گرم به این شکل استفاده نمی کردم بلکه ترکیبی از رنگ های ملایم تر به کار می بردم. این حالت گدازه داشتن با لحظات افطار که دوست دارید حال بهتری داشته باشید، همخوانی ندارد و اتفاقا با محتوا هم همخوانی ندارد.
یاراحمدی درباره طراحی تونل در «ماه عسل» نیز یادآور شد: متاسفانه ما مساله ای را از جایی گرته برداری می کنیم و توجهی نداریم که چقدر با فضای برنامه تناسب دارد. این مسیر و حلقه هایی که ایجاد شده است نیز بیشتر به مخاطب استرس می دهد. برای شما سوال ایجاد می شود که این تونل قرار است چه کارکردی داشته باشد آیا می خواهد به عنوان پل صراط در نظر گرفته شود و یا فردی که در این تونل دیده می شود از کجا می آید و به کجا قرار است او را ببرند. به هرحال اینجا یک نگاه سمبلیک حاکم است که باید درباره آن بحث شود.
این طراحی دکور برخلاف محتوای خود «ماه عسل» که قرار است محتوایش مخاطب را به نور و حال خوب دعوت کند، به تاریکی جلب می کندوی درباره نظر خود از این دکور اظهار کرد: این طراحی دکور برخلاف محتوای خود «ماه عسل» که قرار است محتوایش مخاطب را به امید، نور و حال خوب دعوت کند، به تاریکی جلب می کند. البته من می دانم زحمت زیادی برای این برنامه کشیده شده است اما خروجی نهایی دکور با محتوای برنامه زاویه پیدا کرده است.
یاراحمدی درباره هزینه های احتمالی دکور «ماه عسل» نیز عنوان کرد: این دکور پر هزینه ای است چون چنین استودیویی در سازمان نداریم که در اختیار یک برنامه قرار بگیرد و سوله ای است که بیرون از سازمان روی آن کار شده است. این پرهزینه بودن به دلیل متریال نیست اما از لحاظ پروداکشن کار پر هزینه ای است چون خود این فضا و اجرایی کردن یک ایده در آن به راحتی به دست نمی آید.
وی در پایان گفت: این سیاهی ذهن را تیره و تار می کند. تلویزیون با مخاطب عام طرف است و شاید این ترکیب رنگ خیلی هم هنری باشد اما برای چنین برنامه ای با مخاطب گسترده آن خوب نیست.خبرهایی از «جام‌جم»؛ از جنس خداحافظی
راهروهای جام‌جم، هرازگاه، محل پیچیدن شایعات است؛ شایعاتی از نوع خداحافظی مدیران ارشد این سازمان. درحالی‌که یک سالی از آمدن علی‌عسگری به رسانه ملی نمی‌گذرد، برخی گمانه‌زنی‌ها از کناررفتن علی‌عسگری از ریاست صداوسیما حکایت دارد. اوایل خرداد سال جاری بود که حجت‌الاسلام سیدرمضانعلی موسوی‌مقدم، قائم‌مقام رئیس صداوسیما، در گفت‌وگو با «فارس» رفتن علی‌عسگری را از این سازمان تکذیب کرد.

روزنامه «بانی‌فیلم» بود که اول‌بار گزارشی بلندبالا درباره دلایل خداحافظی احتمالی علی‌عسگری نوشت و محمدباقر قالیباف، عبدالرضا رحماني‌فضلی، محمد حسینی، علی دارابی، اصغر پورمحمدی و حجت‌الاسلام موسوی را به‌عنوان گزینه‌های ریاست این سازمان معرفی کرد. در بخشی از این گزارش آمده بود: «از اواخر سال گذشته شایعه تغییرات کلان در مدیریت سازمان صداوسیما به گوش رسید و حتی استعفای چندباره علی‌عسگری بارها در راهروهای جام‌جم پیچید؛ اما مانند خیلی از اتفاقات جاری در مملکت، این اتفاق مهم نیز به بعد از انتخابات موکول شد تا با مشخص‌شدن وضعیت دولت، تکلیف ریاست سازمان صداوسیما نیز مشخص شود. اگرچه یکی از مأموریت‌های حیاتی صداوسیما برگزاری مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری بود و به اعتقاد خیلی از کارشناسان رسانه و اهالی سیاست، رسانه ملی در برگزاری این مناظرات نمره قبولی گرفت؛ اما نمی‌توان کتمان کرد که رابطه تلویزیون با دولت که منتخب مردم برای چهار سال جدید هم هست، چندان تعریفی نیست و بی‌شک این رابطه خاکستری در حال و احوال تلویزیون تأثیرگذار خواهد بود».
‌ انتقادها را روی چشم می‌گذاریمحدود یک سال پیش بود که خبررفتن محمد سرافراز و جایگزینی علی‌عسگری و حواشی قبل و بعد این جایگزینی تا مدت‌ها ادامه داشت و حتی صحبت‌های محمد سرافراز در مراسم تودیعش نیز رنگ‌وبوی کنایه‌آمیزی داشت و نمی‌توان از انتقاد لاریجانی درباره رویکرد صداوسیما در موضوع برجام در دوران مدیریت سرافراز به راحتی گذشت. سرافراز در پایان عمر مدیریتش در سازمان صداوسیما، در گفت‌وگویی با ایسنا، رفتنش را کمک به سازمان صداوسیما اعلام کرد و گفت رفتن او باعث شود صداوسیما کارش را با اقتدار و قدرت ادامه دهد. هرچند در ابتدا محمد سرافراز با شعار «جوان‌گرایی»، «برون‌سپاری» و «چابک‌سازی» دست به تغییرات گسترده مدیران باسابقه صداوسیما زد؛ اما محدودکردن قدرت عمل بسیاری از مدیران در مراکز تحت مدیریتشان و عزل یکباره بسیاری از آنها، زمینه این اختلاف را بیشتر می‌کرد و در نهایت، بسیاری از وعده‌های سرافراز مبنی بر بهبود شرایط تلویزیون محقق نشد. سرانجام عمر ١٨ماهه مدیریت سرافراز با آمدن دکتر علی‌عسگری به پایان رسید؛ اما قطعا پس از تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان صداوسیما، بسیاری نگاهشان به رویکرد و عملکرد عسگری در دورانی بود که سکان‌دار این مجموعه عریض و طویل می‌شود. چندین ماه از زمانی که علی‌عسگری بر صندلی مدیریت تکیه زده می‌گذرد، هرچند دوران مدیریت او تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری داشته؛ اما قطعا او را می‌توان مدیر اثرگذارتری دانست و ثبات دوران مدیریت او بیش از سابق است. تعدد سریال‌سازی و برنامه‌سازی نسبت به گذشته در دوران مدیریت او چمشگیرتر است و می‌توان به برنامه‌ریزی‌های رسانه ملی در ماه‌های آینده دید بهتری داشت. از طرفی نمی‌توان از برخی انتقادها در دوران مدیریت او به‌ راحتی گذشت. برخی از این نقدها متوجه رویکرد تلویزیون در بحث پوشش اخبار است. مدتی قبل علی‌عسگری در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش انتقادها از سازمان صداوسیما نسبت به نحوه پوشش اخبار و حواشی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جلوگیری از پخش بخش‌هایی از شعارهای مردم در مراسم، اعلام کرده بود: «ما انتقادها را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم نسبت به انتقادها، عملکردمان را اصلاح کنیم».
‌گمانه‌زنی تازهطبق برخی شنیده‌ها، گویا عمر مدیریتی علی‌عسگری هم خیلی طولانی نیست و برخی از احتمال جایگزینی عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم، برای مدیریت سازمان صداوسیما خبر می‌دهند. در همین رابطه سینما‌دیلی نزدیک به فریدون جیرانی نوشت: «درحالی‌که پیش از این رسانه‌های مختلف از کناره‌گیری دکتر علی‌عسگری از ریاست سازمان صداوسیما خبر داده بودند، خبرهای رسیده به سینما از احتمال بالای ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم، برای این سازمان حکایت دارد. از قرار معلوم، بنا بود روز گذشته این خبر رسما اعلام شود که حوادث تروریستی تهران اعلام آن را به تأخیر انداخت. بهتر‌شدن روابط صداوسیما و دولت می‌تواند از مشخصه‌های مدیریت احتمالی رحمانی‌فضلی بر این سازمان باشد».پیگیری‌های خبرنگار «شرق» درباره صحت‌داشتن یا نادرست‌بودن این خبر از مسئولان صداوسیما بی‌پاسخ ماند و هنوز هیچ‌یک از مدیران سازمان صداوسیما به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما به توجه به اینکه تاکنون علی‌عسگری اعلام استعفا نکرده است و در گفته‌های اخیرش خبری از رفتن نیست، نمی‌توان چنین خبرهایی را خیلی نزدیک به واقعیت دانست و بعید به نظر می‌رسد عمر مدیریت علی‌عسگری به این کوتاهی باشد. توجه به یک نکته ضروری به نظر می‌رسد: رسانه ملی مدت‌هاست در شرایط سختی به سر می‌برد که تغییرات در سطوح مدیریتی نمی‌تواند راه‌حل برون‌رفت از برخی مشکلات باشد. انتظارات از سازمان صداوسیما تغییر کرده و سال‌هاست مخاطبان رسانه ملی از تلویزیون کشورشان انتظار تغییرات وسیع‌تر و چشمگیرتری را دارند. جدیدترین انتقادها به صداوسیما در پی حادثه تروریستی ١٧ خرداد در تهران مطرح شد. بسیاری پرسیدند چرا رسانه ملی بسیار کند و با محدودیت‌ اخبار را پوشش داد. البته بسیاری هم معتقد بودند در مبحث ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی، زمانی که مباحثی مانند مدیریت بحران، پوشش خبری، روش‌های اطلاع‌رسانی و امنیت ملی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم درمی‌یابیم که حرکت صداوسیما صحیح بوده.
گمانه‌زنی‌ای که به حقیقت پیوستسکوت روابط‌عمومی سازمان صداوسیما به شایعات رفتن علی‌عسگری دامن می‌زند. بسیاری از رسانه‌ها این سکوت را نشانه تأیید خبرهایی از این دست تلقی می‌کنند. سال گذشته، درست در همین روزها، روابط‌عمومی صداوسیما در واکنشی دیرهنگام نه‌تنها استعفا و غیبت سرافراز را تکذیب کرد و از آخرین فعالیت‌های رئیس سازمان در آخرین روزهای سال در این مجموعه سخن به میان آورد، بلکه حتی بحث برخورد حقوقی با منتشرکنندگان این گمانه‌زنی‌ها را هم مطرح کرد. آن زمان برخی رسانه‌ها خبر از استعفای محمد سرافراز دادند و این‌بار یک گزینه تازه نزدیک به غلامعلی حدادعادل را مطرح کردند: علی‌عسگری، معاون فنی سازمان صداوسیما، در دوره عزت‌الله ضرغامی. این گمانه‌زنی البته به‌سرعت به حقیقت پیوست تا ثابت کند برخی گمانه‌زنی‌ها بی‌خود و بی‌جهت نیست.***خبرهایی از جنس استعفا و خداحافظی وقتی که با تواتر منابع همراه شود، مخاطب را به ماجرا حساس می‌کند، اما فارغ از این قضاوت‌ها، تغییرات مدیریتی کوتاه‌مدت دست‌کم در دو سال گذشته، حواشی بسیاری را بر سر راه کیفیت برنامه‌های تلویزیون ایجاد کرده است. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا در بر پاشنه تغییر در رویکردها و رفتارهای رسانه ملی خواهد چرخید یا نه.مرگ عقلانیت
سریال محبوب «خانه پوشالی» در حالی به فصل پنجم رسیده است که سرشناس ترین هوادار آن یعنی «باراک اوباما» دیگر بر مسند قدرت نیست و یک رئیس جمهور غیرعادی به نام «دونالد ترامپ» قدرت را به دست گرفته است. «فرانک آندروود» با بازی درخشان «کوین اسپیسی» در فصل های گذشته برای تصاحب مقام ریاست جمهوری دست به همه کار زد، دروغ گفت، تهمت زد، رشوه و باج داد و حتی دستش به خون آلوده شد.

حالا در فصل پنجم هم آندروود باید رقیب جمهوری خواه خود را در انتخابات شکست دهد و این بار با رأی مردم به مقامش مشروعیت ببخشد. شباهت هایی میان آمریکای خانه پوشالی و آمریکای واقعی وجود دارد که نظر بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است. در اینجا 7 مورد از مهم ترین شباهت ها را بررسی می کنیم:1- ارتباط با روسیهآمریکای آندروود: در فصل جدید مجموعه مانند فصول قبل، آمریکای آندروود ارتباط نزدیکی با روسیه دارد. گرچه این ارتباط چندان دوستانه نیست اما در بسیاری از سکانس ها می بینیم که دو طرف همدیگر را به اسم کوچک صدا می کنند و به ظاهر صمیمیتی در میان آن ها وجود دارد. رقابت با روسیه در میدان سوریه نیز در بسیاری از لحظات سریال دیده می شود.آمریکای ترامپ: ارتباط ترامپ با روسیه به خصوص در زمان انتخابات، هنوز هم یکی از سرتیتر های رسانه های غربی است، ترامپ در بیشتر این گزاره ها متهم است که از سرویس های روسی برای پیشبرد اهدافش استفاده می کند. البته نظرات خود ترامپ هم درباره پوتین بر قدرت این اتهامات افزوده است.
2- سوریه و نبرد علیه داعشآمریکای آندروود: در دنیای سیاستِ آندروود، سیاست خارجی اهمیتی ندارد به جز در مواردی که این اقدامات بین المللی به سود روابط داخلی او ختم شود. در این فصل هم داستان چندان متفاوت نیست. آندروود برای فرار از شکست در انتخابات، داعش را که در سریال به نام «آیکو» شناخته می شود بهانه اقداماتی امنیتی می کند تا از آن به سود خود بهره ببرد. همچنین در قسمتی از فصل پنجم، او از ماجرای رسانه ای سلاح های شیمیایی استفاده می کند تا با حضور نظامی در سوریه، افکار عمومی از روابط داخلی آمریکا منحرف شود.آمریکای ترامپ: پس از وقوع حمله شیمیایی در سوریه، ترامپ در اولین فرمان نظامی خود دستور حمله به سوریه را صادر کرد. بسیاری از رسانه ها هدف از این کار را منحرف کردن افکار عمومی در آمریکا مطرح کردند.
3- هکر ها و انتخابات ریاست جمهوریآمریکای آندروود: در فصل پنجم سریال، آندروود با هک کردن برخی سیستم های مدیریت و خدمات شهری، در انتخابات ایجاد آشفتگی می کند تا بتواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد. او در این راه از برخی کارکنان سازمان سیا استفاده می کند.آمریکای ترامپ: پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، رسانه ها شک و تردیدی را نسبت به احتمال نفوذ هکر ها و به خصوص هکر های روسی به سیستم انتخابات مطرح می کردند. گفته می شود حملاتی هم در این راستا انجام شد که یکی از آن ها در افشای ایمیل های «هیلاری کلینتون» موفقیت آمیز بود و نقش کلیدی در آرای نهایی داشت.
4- کمیته تحقیقآمریکای آندروود: از قسمت های میانی فصل پنجم ماجرای تحقیق از ریاست جمهوری به علت تخلف های متعدد مطرح می شود. آندروود متهم است از روش های غیرقانونی برای پیروزی در انتخابات استفاده کرده است. در این بازجویی ها از نزدیک ترین افراد به پرزیدنت سوال می شود. همچنین یکی از مهم ترین مقامات اف بی آی نیز در برابر هیئت تحقیق مورد پرسش قرار می گیرد.آمریکای ترامپ: پس از اخراج رئیس اف بی آی توسط ترامپ، جلسات مختلفی درباره علت این عزل عجیب وغریب برگزار شد. در حال حاضر کمیته تحقیقی درباره ارتباط این دو شخص با یکدیگر و دخالت های احتمالی خارجی در انتخابات به سود کاندیدای پیروز در آمریکا در جریان است. این اخبار بخش عمده ای از اخبار روز رسانه های این کشور را به خود اختصاص می دهد و هیچ بعید نیست در آینده نزدیک شخص رئیس جمهور برای پاسخگویی به برخی سوالات به کمیته تحقیق احضار شود.
5- نامزد های نامحبوب و مشارکت پایینآمریکای آندروود: برخی از ایالت های آمریکا به طور سنتی به یکی از دو جناح دموکرات و جمهوری خواه گرایش دارند، اما این پیش بینی زمانی محقق می شود که درصد قابل توجهی از مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند. به همین دلیل در بسیاری از سکانس های فصل پنجم، نامزد ها مردم را به حضور در انتخابات دعوت می کنند. در خانه پوشالی، نامزد دموکرات به علت مشارکت پایین مردم در آستانه شکست قرار می گیرد. نامزد جمهوری خواهان هم گرچه از این شرایط ممکن است بهره مند شود اما او هم فردی محبوب به تصویر کشیده نمی شود. در واقع هر دو نامزد اصلی افراد محبوبی میان آمریکایی ها نیستند.آمریکای ترامپ: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا حدود 54 درصد پیش بینی شده است که آمار خوبی به نظر نمی رسد. (آمار قطعی میزان مشارکت، یک سال بعد از انتخابات منتشر می شود) از طرفی در بسیاری از نظرسنجی ها پیش از انتخابات این نتیجه حاصل می شد که هیچ کدام از دو نامزد از محبوبیت بالایی در میان عموم مردم برخوردار نیستند. به گزارش مراکز نظرسنجی بین المللی محبوبیت ترامپ در میان روسای جمهور دو دهه گذشته آمریکا در کمترین سطح ممکن است و این نرخ روز به روز روندی نزولی را طی می کند.
6- مرگ عقلا نیتآمریکای آندروود: در یکی از مهم ترین لحظات فصل پنجم و در یکی از آن سکانس های درخشانی که اسپیسی مستقیماً با دوربین صحبت می کند، رئیس جمهور آمریکا به مخاطبان اعلام می کند «به دوران مرگ عقلانیت و شعور خوش آمدید» . بعد از این صحنه است که با اتفاقات هیجان انگیز و تصمیمات حیرت آور آندروود مواجه می شویم. این جمله کوتاه از سوی آندروود برای مخاطب یادآور رویداد های چند ماه اخیر آمریکاست.آمریکای ترامپ: ترامپ قابل پیش بینی نیست! توئیت های بی ربط، تصمیمات خلاف قانون و عزل و نصب های بی دلیل، همه نشان از فقدان عقلانیت در تصمیمات ترامپ دارد. بسیاری از کارشناسان نبود عقلانیت را مهم ترین مشکل سیستم مدیریتی چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا معرفی می کنند و حتی برخی روانشناسان او را بیمار می دانند! به همین دلیل است که باید هر روز منتظر یک غافل گیری جدید از سوی او باشیم. رفتار های ترامپ شبیه هر چیزی باشد با عقل و استنباط میانه ای ندارد.
7- قدرت سیاست - قدرت تجارتآمریکای آندروود: طمع قدرت مهم ترین مؤلفه شخصیتی «فرانک آندروود» در «خانه پوشالی» است. هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند مانع رسیدن او به قدرت شود اما نهایت قدرت برای آندروود کجاست؟ صندلی ریاست جمهوری آمریکا؟ این مقام هم شاید برای او به اندازه کافی قدرتمند نباشد. شاید این خواست را بتوان در وال استریت پیدا کرد. بازار آزاد و دنیای تجارت بر قلمروی سیاست چیره می شود یا سیاست تعیین کننده بازار است؟ او در انتهای این فصل پاسخ این پرسش ها را خواهد داد!آمریکای ترامپ: پیش از انتخابات اخیر، «دونالد ترامپ» هیچ سابقه سیاسی یا اجرایی در نظام کشورداری آمریکا نداشت و تنها با یک پشتوانه هنگفت مالی و رسانه ای توانست به کرسی ریاست جمهوری برسد. طمع قدرت برای ترامپ، دیگر افزایش سرمایه یا تعدد طبقات برج شخصی اش نیست، او قدرت را در ریاست جمهوری دیده و به همین دلیل وارد این عرصه شده است، اما این جایگاه می تواند نهایت قدرت برای ترامپ باشد یا تجربه ای کوتاه او را به دنیای تجارت آزاد بازمی گرداند؟ آیا سیاست بازی های معمول برای ترامپِ تاجر کسالت آور نیست؟ برای پاسخ این سوالات هم باید تا پایان فصل چهل و پنجمِ ریاست جمهوری آمریکا صبر کرد.پورحسینی، بازغی و فراهانی به سریال گمشدگان پیوستند+ عکس
پرویز پور حسینی، پژمان بازغی، فریبا نادری، شقایق فراهانی، رامین ناصر نصیر، پاشا رستمی و بهاران بنی احمدی به عنوان بازیگران جدید به سریال گمشدگان پیوستند و جلوی دوربین رفتند و قرار است بزودی بازیگران مطرح دیگری در هفته آینده به سریال بپیوندند.

پیش از این بازیگرانی همچون روشنک گرامی، بهنام تشکر، ستاره اسکندری، سعید داخ، کتانه افشاری‌نژاد، مهرداد ضیایی، حسن تسعیری، یاسر جعفری، آرزوابی زاده، سارا مهدوی، ادوین راستاد در سریال نقش آفرینی کردند.

تصویربرداری این مجموعه همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 60درصد سریال پیشرفت داشته است و تدوین آن نیز به صورت همزمان ادامه دارد تا سریال برای پخش در موعد مقرر در تابستان سال 96 آماده شود.

مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است و داستان آن با نگاهی آسیب شناسانه و اجتماعی به معضل اعتیاد و تاثیرات مخرب آن بر خانواده می‌پردازد.

عوامل سریال «گمشدگان» عبارتند از: کارگردان: رضا کریمی، نویسندگان‌: رضا مقصودی‌ و احسان‌ جوانمرد، مدیر تصویر برداری: علیرضا رنجبران، تصویربردار: سجاد حیدری، تدوین: فریدون جامه بزرگ، مدیر تولید: مهدی رجبی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: عادل معصومیان، طراح صحنه و لباس: پیام سوری، طراح گریم: مجید اسکندری، صدابردار: رضا کنشلو، منشی صحنه: جمشید خندان، مدیر تدارکات: روح‌الله رهبری، عکاس: علی حمیدنژاد، نورپرداز: نورالدین جعفری، مشاور امور رسانه‌ای: علی‌ زادمهر، ناظر کیفی: سیدهادی موسوی تهیه کننده: علی حجازی مهر، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما.خانه دوست همین جاست...
این روزها امتحان نهایی فیلمی به کارگردانی عادل یراقی، نویسندگی عادل یراقی و عباس کیارستمی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته روی پرده است و توانسته رضایت شمار زیادی از دوستداران سینمای متفاوت از جریان اصلی سینما را جلب کند. در این فیلم که شهاب حسینی، لیلا زارع، بهنام اصغری و امیر سلامتی

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رئیس سیمافیلم عنوان کرده بود که مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» قرار است از طریق یکی از پلتفرم‌ها پخش شود، اما مخاطبان در این خصوص هیچ خبری دریافت نکردند تا اینکه کارگردان سریال خودش چندروز پیش، دست به کار شد و خبر داد که این مجموعه بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی بالاخره بختش باز می‌شود و روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اما بحث تنها بر سر پخش یا عدم پخش سریال ۸۷ متر نیست. قضیه اینجاست که سانسور و حتی توقیف مجموعه‌های تلویزیونی از گذشته تاکنون ادامه داشته و در دوره مدیریت جدید براساس قول‌ها و شنیده‌ها نوع دیگری از مواجهه با سازندگان، هنرمندان و سلبریتی‌ها در دستورکار قرار گرفته بود که فاصله و شکاف پیش‌تر موجود میان برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی را عمیق‌تر جلوه می‌دهد.

پیمان جبلی از ابتدای حضورش در سازمان به‌عنوان رئیس این رسانه ملی همواره بر استفاده از تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جلب نظر مخاطب تاکید کرده بود. سابقه این رویکرد را می‌توان در اظهارنظرهایش مورد بررسی و مداقه قرار داد و در این زمینه به راستی‌آزمایی قول و فاصله آن تا عمل دست زد.

از شروع دوره جدید مدیریت وی و همین‌طور دیگر مسئولان تلویزیون درمی‌یابیم که این تمام ماجرا نیست و مدیران سازمان بارها با نگاهی نه‌چندان مثبت به مقوله حضور سلبریتی‌ها واکنش نشان داده‌اند. وقتی نسیم تغییر ساختمان شیشه‌ای صداوسیما در جام جم را دربرگرفت، این گمان می‌رفت که براساس تصمیمات جدید دیگر نگاه مثبتی درخصوص سلبریتی‌ها و مدل حضورشان در سازمان وجود نداشته باشد.

وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی از ابتدای حضورش در این جایگاه نگاه ویژه‌ای به حضور افراد معروف در رسانه ملی نداشت و بی‌واهمه نگاه منفی خود در این رابطه را به سمع و نظر مخاطبان صداوسیما می‌رساند.

او بیان کرده بود: «طوری حرف می‌زنند که یک جریان رسانه‌ای متنوع، رنگارنگ، پررونق و پرمخاطب داشتیم و یکباره افول کرد! دلیل اینکه تحول لازم و ضروری شد این بود که شما گفتید به ما اجازه دهید از آرمان‌ها کوتاه بیاییم و خط سبزی اداره نکنیم، تا می‌توانیم به سلبریتی‌ها میدان بدهیم که اینها برای ما مخاطب بیاورند تا نظام قوی شود. بعد از ۲۰ سال چه شد؟ هم مخاطب به‌شدت ریزش و افت کرد، هم سر بزنگاه‌ها کسانی که برکشیدید، از جبهه دشمن سر برآوردند.»

حتی دیگر مدیران صداوسیما نیز کم‌وبیش چنین دیدگاهی داشتند و مدام درخصوص حذف هرگونه سلبریتی‌محوری، مجری‌محوری و تهیه‌کننده‌محوری که غیرمنطبق با سیاست‌های رسانه ملی بوده،تاکید می‌کردند و به‌جای آن حرف از مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهره‌ها و تلاش جدی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های گذشته می‌زدند و این مهم را در دستور کار خویش و مجموعه زیردست‌شان قرار می‌دادند.

آنها این‌طور به مردم القا می‌کردند که دوره بدون میدان دادن بی‌برنامه به سلبریتی‌ها گذشته است و روال سابق در همکاری با افراد به‌اصطلاح مشهور با تغییراتی جدی مواجه می‌شود. دیری نپایید که نگاه به‌ظاهر تغییرناپذیر مدیران سازمان در برخورد با مساله مهم مواجهه با سلبریتی‌ها رنگ باخت و ریزش مخاطب رسانه ملی آنها را به این فکر انداخت که با تمام توان از همه ظرفیت‌های موجود برای بازگشت چهره‌ها و هنرمندان مغضوب رسانه، به صداوسیما استفاده کنند تا آب رفته به جوی بازگردد و قاطبه مردم به تماشای دوباره برنامه‌های تلویزیون رضایت دهند.

در همین راستا علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در نشست تبیینی رسانه و سلبریتی‌ها که در آذرماه سال ۱۴۰۲ در بیرجند برگزار شد عنوان کرد که از حضور سلبریتی‌های متعهد به انقلاب استقبال می‌کنیم و چهره‌های هنجارشکن فتنه ۱۴۰۱ به شرط پشیمانی می‌توانند به رسانه ملی بازگردند. قاطبه هنرمندان و چهره‌های محبوب مردمی علاقه‌مند نظام و انقلاب هستند و حاضرند با رسانه ملی کار کنند و ما هم از حضور این چهره‌ها در برنامه‌های مختلف صدا و سیما استقبال می‌کنیم.

ممکن است با برخی سلبریتی‌ها اختلاف سلیقه داشته باشیم، اما دشمن ما نیستند و آغوش صداوسیما برای تمام هنرمندانی که می‌خواهند برای مردم و نظام کار کنند باز است و ممنوعیتی وجود ندارد. حتی ریاست سازمان هم پس از فعل و انفعالات صورت گرفته و با لحاظ کردن نگاه منفی مخاطبان به فقدان حضور چهره‌های معروف و حتی محبوب در رسانه ملی در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند در آذرماه ۱۴۰۲ به‌شکل تلویحی حرف‌های گذشته خود و مدیرانش را پس گرفت و در رابطه با بازگشت مجدد سلبریتی‌ها به جام جم افزود: «اگر در چند جمله بخواهم بگویم، چهره‌ها باید در خدمت مردم، کشور، ارزش‌ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی باشند. ما دست همه چهره‌هایی را که در این زمینه حاضر هستند با رسانه ملی همکاری کنند به گرمی می‌فشاریم. درهای صداوسیما همیشه به روی آنها باز است و امیدواریم چهره‌ها هم در را به روی خود نبندند و از ظرفیت رسانه ملی به‌خوبی استفاده کنند.»

اکنون که مدیران سازمان صداوسیما عزم خود را برای به دست آوردن دل مخاطبان جزم کرده‌اند یا این‌طور وانمود می‌کنند، بد نیست به چند مورد از تغییر مواضع آنها در برخورد با سلبریتی‌ها و هنرمندان شناخته‌شده نگاهی بیندازیم و به‌طور مصداقی با روند دگرگونی‌ها و قبول واقعیت‌های برنامه‌سازی توسط مسئولان مرتبط همراه شویم.

عیاری و دردسری به اسم گربه

کیانوش عیاری در بخشی از برنامه استودیو هشت شبکه رادیویی نمایش اعلام کرد که سریال تلویزیونی ۸۷ متر از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت؛ ولی سابقه اخبار مربوط به پخش یا عدم پخش این سریال را باید در گذشته جست‌وجو کرد. این سریال سال ۱۳۹۵ استارت خورد و پس از وقفه‌های مختلف و گاه و بی‌گاه در راه تولید، کار تصویربرداری مجموعه در زمستان سال ۱۳۹۹ پایان یافت و برای پخش از صداوسیما در اختیار این سازمان قرار گرفت. درحالی‌که مخاطبان با خاطره خوشی که از تماشای مجموعه «روزگارقریب» نصیب‌شان شده بود انتظار پخش ۸۷ متر را می‌کشیدند به یکباره خبر رسید که این سریال نه‌تنها در مرداد سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک نخواهد رفت، بلکه احتمال واگذار شدن این سریال به پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

اما این تمام ماجرا نبود و عیاری یکی از دلایل عدم پخش اثرش از سوی تلویزیون را حضور گربه‌ها در صحنه‌های داخلی و خارجی سریال عنوان کرد که این مساله با واکنش صداوسیما مواجه شد. پس از این اظهارات بود که شبکه یک سیما در جواب به کارگردان ۸۷ متر عنوان کرد: «برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت‌وآمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده و تصاویری مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده وصرفا تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.»

حال این‌طور به‌نظر می‌رسد که گویا مشکل پخش سریال ۸۷ متر به دلیل آنچه مدیران تلویزیون نمایش تصاویر مکرر و غیرضروری گربه بیان می‌کردند، پایان یافته و این مجموعه پخش خواهد شد.

برپایی دوباره مهمونی ایرج طهماسب در خانه میزبان

ایرج طهماسب، برنامه‌ساز محبوب و پرخاطره تلویزیون از سال‌ها قبل «کلاه قرمزی» را برای این سازمان تولید می‌کرد و با بازخورد بسیار مثبتی هم از طرف مخاطب روبه‌رو شده بود اما ماه عسل طولانی طهماسب و صداوسیما در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید و وی به تنهایی راه پر از سنگلاخ برنامه‌سازی برای طیف وسیع مخاطبانش از کودک تا بزرگسال را به مدد پلتفرم‌ها در پیش گرفت و برای چند سال صداوسیما را در این مسیر تنها گذاشت. اما مدیران جدید پس از کش‌وقوس‌های فراوان توانستند با طهماسب برای حضور دوباره در جام جم به توافق برسند و بهار روابط خودشان با این هنرمند پیشکسوت را برای بار دیگر آغاز کنند.

فرزاد حسنی و حضور مجدد در قاب تلویزیون

محسن برمهانی، معاون سیما در مصاحبه‌ای که در آذرماه سال ۱۴۰۲ درباره حضور دوباره برندها در تلویزیون ترتیب داد، اعلام کرد تمام برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها موفقیت کسب کردند، جزء سرمایه‌های صداوسیما هستند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنهاست. یکی از این برندها یا همان چهره‌ها فرزاد حسنی بود که معاونت سازمان با صراحت از حضور دوباره او در قاب تلویزیون خبر داد. حسنی در نوروز ۱۴۰۳ اجرای برنامه «ای نسیم سحری عید شد» را در شبکه نسیم به عهده گرفت و توانست نگاه مثبت منتقدان و مردم را نسبت به اجرای خود به‌خوبی جلب کند و دل مدیران تلویزیون را نیز به دست بیاورد.

نمونه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توان این تغییر رویه در مدل برنامه‌سازی‌های صداوسیما را به‌صورت مشهود مشاهده کرد. رسانه، تنها امکانی برای انتقال پیام به دیگری نیست و به‌قدری فضای فراگیری را در اختیار دست‌اندرکارانش قرار می‌دهد که اگر نتوانند از آن به‌درستی استفاده کنند، تعامل میان خود و مخاطبان‌شان را از دست می‌دهند و وقتی کار از کار بگذرد هیچ نوش‌دارویی برای بازگشت مخاطب نمی‌تواند اعتماد از بین رفته را ترمیم کند و بافت‌های آسیب‌دیده را جوش بزند. به هر روی، اقدام مدیران سازمان در تغییر دیدگاه نسبت به استفاده از ظرفیت سلبریتی‌ها و افراد معروف را باید به فال نیک گرفت و آنها را به تداوم این رویکرد تشویق کرد تا رسانه ملی با آسودگی خاطر بیشتری به کار تولید برنامه برای مردم بپردازد و از حواشی دست‌وپاگیر خلاص شود.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

کد خبر: 1229973 برچسب‌ها سریال

دیگر خبرها

  • سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد
  • واکنش تند به استخدام یک خانواده ۵ نفره در صداو سیما
  • تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • استخدام پنج عضو یک خانواده در صداوسیما!
  • ۷۰ درصد مردم تلویزیون می‌بینند | نظرسنجی جدید تماشای برنامه‌ها اعلام شد
  • حمایت ستاد ملی جمعیت از آثار هنرمندان با موضوع جمعیت
  • رویان، مهیار عیار و چند سریال دیگر
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • استخدام ۵ عضو یک خانواده در صداوسیما